Zestaw do montażu - Bidon 48V 17,5Ah

1.jpg
  • nowość
Stan magazynowy: 4
Wysyłka w: 3 dni
Cena: 945,00 zł 945.00
Cena netto: 768,29 zł
ilość szt.
Zyskujesz 9 450 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Ocena: 4.5
Producent: Nexun
Kod produktu: 1268-6434A

Opis

Zestaw Bidon 48V 17,5Ah - do samodzielnego montażu.

  • Napięcie znamionowe: 48V
  • Pojemność znamionowa: 17,5Ah (do dyspozycji około 16Ah)*
  • Rodzaj ogniw: LG MJ1
  • Konfiguracja ogniw: 13s5p
  • Maksymalny prąd rozładowania: 30A
  • Maksymalny prąd ładowania: 3.5A
  • Ładowarka: dla LiIon, 54,6V
  • Waga gotowego akumulatora wraz z szyną: 4,6 kg
  • Zgrzewy: na profesjonalnej zgrzewarce, taśma czysty nikiel 100%
  • Gwarancja: 6 miesięcy

W skład wchodzi:

  • Pakiet ogniw 13s5p
  • Obudowa Bidon
  • BMS
  • Akcesoria do montażu w gotowy akumulator
  • Taśma Kapton 25mm

Czego brak:

  • Silikon do unieruchomienia pakietu i uszczelnienia obudowy
  • Śruby mocujące szynę bidonu w rowerze
  • Klej cyjanoakrylowy typu "Super Glue"

  Instrukcja montażu

Lista materiałów montażowych

  • A - 250mm czerwony - [między +B pakietu i AKU+ szyny] - łączy główny plus pakietu z plusem gniazda do szyny bidonu
  • B - 320mm czarny - [między -P BMSa i AKU- szyny] - łączy -P BMSa z minusem złącza gniazda do szyny bidonu
  • C - 475mm czarny - [między -C i ŁAD-] - łączy -C na BMSie z minusem gniazda ładowania
  • D - 85mm czerwony - [między +BAT i ŁAD+] - łączy główny plus pakietu z plusem gniazda ładowania
  • E - 6x koszulka termokurczliwa 6,4mm - po 2 szt na gniazdo ładowania i obie wtyczki XT60
  • F - 45mm czarny - [między -BAT i -B] - łączy -BAT na pakiecie z polem B- na BMsie
  • G - 245mm przewód cienki - łączy czarny przewód wskaźnika naładowania z polem P- na BMSie
  • H - 1x koszulka termokurczliwa 2.4mm - do zabezpieczenie miejsca łączenia "G"
  • I - 50cm czerwony - między + szyny i + wtyku XT60
  • J - 50cm czarny - miedzy - szyny bidonu i - wtyku XT60
  • K - XT60 komplet - miedzy przewodami I i J oraz sterownikiem
  • L - 100cm osłona spiralna - na przewód I i J
  • M - Izolator 36x16mm samoprzylepny - do izolacji pakietu od złącza bidonu AKU+ i AKU-
  • N - Izolator 43x85mm samoprzylepny - do izolacji BMSa od pakietu ogniw

Montaż właściwy

Krok 1:  Przyklej klejem "super Glue" przycisk włącznika do obudowy oraz zaklej gumkę zaślepkę USB w celu uszczelnienia tych miejsc. Ani włącznik ani USB nie będą używane. USB w obudowach BIDON w przypadku przebicia podaje +BAT na telefon paląc go :) Włączniki mają zbyt małą wydajność prądową i po kilku użyciach zostałby uszkodzony.

Krok 2: Przylutuj przewody A i B do złącza szyny AKU+ i AKU-. Zauważ, że oba terminale AKU+ i AKU- mają po 2 wyprowadzenia, przylutuj przewody do każdej z par.

Uwaga: Przylutuj tak aby nie przekraczać kropkowanej linii. W tym miejscu pakiet prawie dotyka złącz i walczymy o każdy milimetr.

 

Krok 3: Przylutuj przewody C i D do gniazda ładowarki ŁAD+ i ŁAD-, zabezpiecz miejsca lutowania koszulkami E

Krok 4: Przyklej izolatory M i N we wskazane miejsca. Na izolator N naklej BMSa symetrycznie aby z każdego z końców BMSa pozostawało około 5mm naddatku izolującego przyszłe przewody od pakietu.

 

Krok 5: Taśmą Kapton zaizoluj górną część ogniw, przysuń do BMSa wiązkę balansująca i unieruchom ją taśmą (wkładaj w złącze balansera!). Polutuj przewody balansujące zgodnie z ich opisami do poszczególnych wyprowadzeń w pakiecie. Oznaczenia są zgodne.

Krok 6: Test poprawności lutowania złącza balansującego

Sprawdź woltomierzem, rozpoczynając od B- złącza balansującego czy na kolejnych parach przewodów występuje około 4V (nie -4V, nie 8V, nie 0V itd). Jeśli pomiar wykaże inne napięcie to wskazuje to na pomylone lutowanie przewodów - popraw to. Pomiar dokonujemy na parach 1 z 2, 2 z 3, 3 z 4 itd.

 

Jeśli wszystkie napięcia są prawidłowe możesz zabezpieczyć taśmą Kapton przewody balansujące.

Oraz zaizoluj ogniwa od strony wyjść prądowych BMSa

 

Krok 7: Poprowadź przewody A,B i C w narożniku obudowy, wykorzystaj szczeliny aby wszystko obiegało dookoła i nie było ryzyka obcierania przez pakiet.

Krok 8: Zamontuj pakiet, zwróć uwagę na zagięcia przewodów B i C, ułóż je tak, aby luźno mijały pakiet

Następnie przylutuj Przewody B do pola P-, C do pola C- oraz F do pola -B pakietu

Krok 9: Połącz Złącze balansujące z BMSem 

 

Krok 10: Włóż do obudowy gniazdo ładowania, przylutuj przewody ŁAD+ oraz AKU+ do pola +B na pakiecie

Krok 11: Przedłóż czarny przewód idący od wskaźnika naładowania przy pomocy przewodu G i zabezpiecz miejsce łączenia koszulką H. Następnie przylutuj przedłużony przewód do pola P- na BMSie, a czerwony przewód od wskaźnika naładowania przylutuj do +B na pakiecie (miejsce lutowania ŁAD+ oraz AKU+)

Krok 12: Użyj silikonu aby unieruchomić pakiet wewnątrz obudowy. Zrób to w wielu punktach. Im lepiej unieruchomiony pakiet tylm bezpieczniejszy akumulator. Jeśli naniesiesz silikon także na krawędzie łączące poszczególne elementy obudowy ze sobą to uczynisz obudowę bardziej szczelną i mniej wrażliwą na deszcz czy mycie. Po nałożeniu silikonu skręć obudowę i odczekaj 24h na związanie silikonu.

 Krok 13: Zdemontuj aluminiowy moduł gniazda z szyny montażowej, zlokalizuj złącze i przylutuj do niego przewody I i J w miejscu oznaczonym na zdjęciu.

Uwaga: Zauważ, że aluminiowa obudowa jest blisko styków, polutuj przewód w taki sposób aby jego izolacja stanowiła skuteczną ochronę przed przypadkowym zwarciem przewodu do krawędzi.

Następnie przylutuj drugi koniec przewodów do złącza XT60 K i przy pomocy koszulek E zabezpiecz miejsce łączenia. Zauważ, że złącza K mają naniesione na obudowie gdzie należy przylutować PLUS a gdzie minus.

Krok 14: Załóż spiralkę L na przewody I i J, skręć szynę montażową, wsuń akumulator i sprawdź woltomierzem napięcie wyjściowe. Powinno wskazywać około +54V

Pozostała wtyczka XT60 oraz 2 koszulki termokurczliwe użyj do przewodu sterownika.

Pamiętaj, że złącza XT60 nie są wodoodporne, połączenie ze sterownikiem umieść w miejscu odpornym na wodę.

Koniec :)

 

TEST:

 * BMSy zawsze zostawiają w akumulatorze pewną cześć pojemności aby nie rozładowywać ogniw zbyt głęboko - przedłuża to żywotność akumulatora. Realizują to poprzez wyłączenie akumulatora przy rozładowaniu ogniw do poziomu ~2.75V zamiast 2.5V przy którym producent podaje znamionową pojemność ogniw. Jest to jeden z kilku powodów wyjaśniających dlaczego występują różnice między pojemnością znamionową i realną mierzalną pojemnością do dyspozycji w każdym  istniejącym gotowym akumulatorze LiIon.

 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium