Zestaw do montażu - Bidon 48V 19,95Ah + ŁADOWARKA + BMS (v4)

Kwota Brutto | Rabat |
od 7000 zł kod NEX7 | 7% |
od 10000 zł kod NEX10 | 10% |
Opis
Aktualizacja: LINK do instrukcji w pliku PDF
Zestaw Bidon 48V z ładowarką - do samodzielnego montażu.
Dane techniczne:
-
Napięcie znamionowe: 48V
- Prąd rozładowania (maksymalny): 30A (!!!)
-
Konfiguracja ogniw: 13s7p
-
Ładowarka w zestawie: dla LiIon, 54,6V 2A
-
Waga gotowego akumulatora wraz z szyną: 5,5 kg
-
Wymiary: 370x140x90mm
-
Zgrzewy: na profesjonalnej zgrzewarce, taśma czysty nikiel 100%
-
Gwarancja:6 miesięcy
W skład wchodzi:
-
Pakiet ogniw 13s7p
-
Ładowarka 13s 54,6V
-
Obudowa Bidon
-
BMS
-
Akcesoria do montażu w gotowy akumulator
-
Taśma Kapton 25mm
Czego brak:
-
Silikon uniwersalny do unieruchomienia pakietu i uszczelnienia obudowy
-
Śruby mocujące szynę bidonu w rowerze
Uwaga: Pamiętaj o prawidłowej kolejności podłączania ładowarki do akumulatorów.
ZAWSZE najpierw podłącz ładowarkę do gniazdka 230V, a następnie do gniazda ładowania. NIE WOLNO podłączać odwrotnie. Może to spowodować szybkie uszkodzenie zarówno ładowarki jak i BMSa zamontowanego w Twoim akumulatorze. Odwrotne podłączenie wywołuje efekt nagłego naładowania kondensatorów wyjściowych ładowarki przez gniazdo BMSa. Towarzyszy temu przepływ ogromnego prądu mogącego uszkadzać wtyczkę, gniazdko, mosfety BMSa czy nawet tranzystory ładowarki.
Uwaga:
Niniejsza instrukcja powstała w oparciu o wieloletnią wiedzę i praktykę. Staraj się stosować do kolejności kroków i rozwiązań.
Unikniesz wielu problemów i awarii.
Instrukcja montażu
Lista materiałów montażowych
-
A -150mm czerwony-[między+BAT pakietu i BAT+ szyny ]- łączy główny plus pakietu z plusem gniazda szyny bidonu
-
B - 380mm czarny- [między-P BMSa i BAT- szyny]- łączy-P BMSa z minusem złącza gniazda szyny bidonu
-
C - 200mmn czarny -[między -C i ŁAD-]- łączy -C na BMSie z minusem gniazda ładowania
-
D - 460mm czerwony -[między+BAT i ŁAD+]- łączy główny plus pakietu z plusem gniazda ładowania
-
E - 6x koszulka termokurczliwa 6,4mm - po 2 szt na gniazdo ładowania w środku bidonu i obie wtyczki XT90, 1 x cienka koszulka termokurczliwa do zaizolowania przedłużenia przewodu wskaźnika zasilania
-
F - 50mm czarny -[między -BAT i -BAT]- łączy -BAT na pakiecie z polem B- na BMS
-
G - 500mm czerwony -między + szyny i + wtyku XT90
-
H- 500mm czarny -miedzy - szyny bidonu i - wtyku XT90
-
I - XT90 komplet -miedzy przewodami H i I oraz sterownikiem
-
J - 100cm osłona spiralna -na przewód H i I
-
K - Izolator mały 42x15mm samoprzylepny -do izolacji pakietu od złącza bidonu AKU+ i AKU-
-
L - Izolator duży 63x93mm samoprzylepny -do izolacji BMSa od pakietu ogniw-
Montaż właściwy
Krok 1:
Przylutuj przewody A i B do złącza szyny BIDON+ i BIDON-. Zauważ, że oba terminale BIDON+ i BIDON- mają po 2 wyprowadzenia, przylutuj przewody do każdej z par. Środkowy terminal pozostaw nie podłączony.
Uwaga:
Przylutuj tak aby nie przekraczać kropkowanej linii. W tym miejscu pakiet prawie dotyka złącz i walczymy o każdy milimetr.
Krok 2:
Przylutuj przewody C i D do gniazda ładowarki ŁAD+ i ŁAD-, zabezpiecz miejsca lutowania koszulkami E.
Terminal ŁAD- to 2 blaszki. Przylutuj przewód naraz do obu.
Zabezpiecz koszulkami termokurczliwymi z zestawu
Krok 3:
Przyklej izolatory K i L we wskazane miejsca.
Przyklej BMSa około 15mm od pakietu
Nie wtykaj złącza w gniazdo BMSa tylko przysuń je i podklej aby pozostało w miejscu na czas lutowania przewodów balansujących
-
Warstwa Kaptonu pod wiązką chroni ogniwa od przetarcia
-
Gniazdo balansujące podczas lutowania NIE MOŻE być włożone do BMSa
Przylutuj przewody balansujące. Zauważ, że oznaczenia numeracji przewodów na BMSie i na pakiecie są zgodne, zatem przewód BC0 przylutuj do pola BC0, BC1 do pola BC1 itd.
Krok 4:
Test poprawności lutowania złącza balansującego
Sprawdź woltomierzem, rozpoczynając od B- złącza balansującego czy na kolejnych parach przewodów występuje podobne napięcie +-0.1V. Jeśli pomiar wykaże inne napięcie to wskazuje to na pomylone lutowanie przewodów - popraw to. Pomiar dokonujemy na parach 1 z 2, 2 z 3, 3 z 4 itd.
Krok 5:
Przylutuj przewód B- do pola -B.
Krok 6:
Lutowanie czujnika temperatury i izolacja taśmą
Krok 7:
Zaizoluj pakiet taśmą Kaptonem
Krok 8:
KROK 9:
Złącz BMSa z pakietem
Ostrożnie złącz kostkę balansująca BMSa z pakietem i zabezpiecz wszystko przewodam
UWAGA:NIE OSZCZĘDZAJ TAŚMY KAPTON, taśmuj, izoluj, oddzielaj od siebie pakiet i ogniwa. Im lepiej zabezpieczysz pakiet przed przypadkowymi ruchami przewodów tym lepiej.
Krok 10:
Użyj silikonu aby unieruchomić pakiet wewnątrz obudowy. Zrób to w wielu punktach. Im lepiej unieruchomiony pakiet tym bezpieczniejszy akumulator. Jeśli naniesiesz silikon także na krawędzie łączące poszczególne elementy obudowy ze sobą to uczynisz obudowę bardziej szczelną i mniej wrażliwą na deszcz czy mycie. Po nałożeniu silikonu skręć obudowę i odczekaj 24h na związanie silikonu.
Użyj więcej silikonu w okolicy szyny BIDON- i BIDON+
Użyj silikonu dookoła obudowy unieruchamiając pakiet na podstawie.
Skręć obudowę, uważaj na idące wewnątrz przewody. Pozostaw pakiet do związania silikonu nie mniej niż 24h.
Krok 13:
Otwórz moduł gniazda z szyny montażowej, zlokalizuj złącze i przylutuj do niego przewody I i J w miejscu oznaczonym na zdjęciu. Środkowy terminal pozostaw nie podłączony.
-
Przewód BIDON+ przylutuj do złącza "1" oraz "+"
-
Przewód BIDON- przylutuj do złącza "3" oraz "-"
-
Złącze "2" pozostaw nie podłączone
Następnie przylutuj drugi koniec przewodów do złącza XT90 o oznaczeniu K i przy pomocy koszulek E zabezpiecz miejsce łączenia. Zauważ, że złącza K mają naniesione na obudowie gdzie należy przylutować PLUS a gdzie minus.
Uwaga: Skręć szynę wraz z przewodami tak, aby oznaczenia wtyku +123- były zgodne z oznaczeniami na obudowie.
Krok 11:
Załóż spiralkę L na przewody I i J, skręć szynę montażową, wsuń akumulator i sprawdź woltomierzem napięcie wyjściowe. Powinno wskazywać około +54V
Pozostała wtyczka XT90 oraz 2 koszulki termokurczliwe użyj do przewodu sterownika.
Pamiętaj, że złącza XT90 nie są wodoodporne, połączenie ze sterownikiem umieść w miejscu odpornym na wodę, np w torbie ze sterownikiem.
Koniec :)
*BMSy zawsze zostawiają w akumulatorze pewną cześć pojemności aby nie rozładowywać ogniw zbyt głęboko - przedłuża to żywotność akumulatora. Realizują to poprzez wyłączenie akumulatora przy rozładowaniu ogniw do poziomu ~2.75V zamiast 2.5V przy którym producent podaje znamionową pojemność ogniw. Jest to jeden z kilku powodów wyjaśniających dlaczego występują różnice między pojemnością znamionową i realną mierzalną pojemnością do dyspozycji w każdym istniejącym gotowym akumulatorze LiIon.
Uwaga:
Realna pojemność pakietu (pojemność do dyspozycji) jest zawsze mniejsza niż pojemność znamionowa pakietu (pojemność znamionowa wchodzących w jego skład ogniw). Przyjmuje się że gotowy akumulator w oparciu o pakiet będzie dysponował około 10% mniejszą pojemnością realną niż teoretyczna pojemność znamionowa. Spowodowane jest to wieloma czynnikami takimi jak, spadek pojemności ogniw pod obciążeniem, czy też pozostawianiu niewykorzystanej pojemności przez BMS'a (rozładowanie do minimalnego napięcia ogniw do około 2,7V) mającej na celu przedłużenie żywotności akumulatora.
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (2)







Oskar
Bateria bardzo dobra
Marcin Sekuła
Zestaw profesjonalnie przygotowany do montażu, zgrzewy solidne, okablowanie bez zastrzeżeń. Do pełni szczęścia w montażu zestawu brakuje tylko nitonakrętek.