Zestaw do montażu - Bidon 48V 14,5Ah + ŁADOWARKA+BMS (v3.U)

Kwota Brutto | Rabat |
od 7000 zł kod NEX7 | 7% |
od 10000 zł kod NEX10 | 10% |
Opis
Zestaw Bidon 48V 14,5Ah z ładowarką i BMSem - do samodzielnego montażu.
Zestaw kompatybilny z gotowymi zestawami do konwersji 350W oraz innymi zestawami z sterownikami do 22A.
Dane techniczne:
- Napięcie znamionowe: 48V
- Pojemność znamionowa: 14,5Ah (do dyspozycji około 13,5Ah)*
- Rodzaj ogniw: Samsung 29E seria 6
- Konfiguracja ogniw: 13s5p
- Maksymalny prąd rozładowania: 22,5A
- Ładowarka w zestawie: dla LiIon, 54,6V 2A
- Waga gotowego akumulatora wraz z szyną: 4,6 kg
- Wymiary: 365x110x90mm
- Zgrzewy: na profesjonalnej zgrzewarce, taśma czysty nikiel 100%
- Gwarancja: 6 miesięcy
W skład wchodzi:
- Pakiet ogniw 13s5p
- Ładowarka 13s 54,6V 2A
- Obudowa Bidon
- BMS
- Akcesoria do montażu w gotowy akumulator
- Taśma Kapton 25mm
- 4x gumowy dystans BIDON - RAMA
Czego brak:
- Silikon uniwersalny do unieruchomienia pakietu i uszczelnienia obudowy
- Śruby mocujące szynę bidonu w rowerze
Uwaga: Pamiętaj o prawidłowej kolejności podłączania ładowarki do akumulatorów. ZAWSZE najpierw podłącz ładowarkę do gniazdka 230V, a następnie do gniazda ładowania. NIE WOLNO podłączać odwrotnie. Może to spowodować szybkie uszkodzenie zarówno ładowarki jak i BMSa zamontowanego w Twoim akumulatorze. Odwrotne podłączenie wywołuje efekt nagłego naładowania kondensatorów wyjściowych ładowarki przez gniazdo BMSa. Towarzyszy temu przepływ ogromnego prądu mogącego uszkadzać wtyczkę, gniazdko, mosfety BMSa czy nawet tranzystory ładowarki.
Instrukcja montażu
Lista materiałów montażowych
- A -150mm czerwony - [między +BAT pakietu i BAT+ szyny] - łączy główny plus pakietu z plusem gniazda do szyny bidonu
- B - 340mm czarny - [między -P BMSa i BAT- szyny] - łączy -P BMSa z minusem złącza gniazda do szyny bidonu
- C - 200mmn czarny - [między -C i ŁAD-] - łączy -C na BMSie z minusem gniazda ładowania
- D - 400mm czerwony - [między +BAT i ŁAD+] - łączy główny plus pakietu z plusem gniazda ładowania
- E - 6x koszulka termokurczliwa 6,4mm - po 2 szt na gniazdo ładowania i obie wtyczki XT60
- F - 50mm czarny - [między -BAT i -B] - łączy -BAT na pakiecie z polem B- na BMsie
- G - 150mm przewód cienki czarny i 300mm czerwony łączy przewody wskaźnika naładowania z polem P- na BMSie, przewód czerwony łączy wskaźnik z BAT+
- H - 2x koszulka termokurczliwa 2.4mm - do zabezpieczenie miejsca łączeń "G"
- I - 50cm czerwony - między + szyny i + wtyku XT60
- J - 50cm czarny - miedzy - szyny bidonu i - wtyku XT60
- K - XT60 komplet - miedzy przewodami I i J oraz sterownikiem
- L - 100cm osłona spiralna - na przewód I i J
- M - Izolator mały 64x50mm samoprzylepny - do izolacji pakietu od złącza bidonu AKU+ i AKU-
- N - Izolator duży 64x93mm samoprzylepny - do izolacji BMSa od pakietu ogniw
Montaż właściwy
Wsuń czujnik temperatury do wnętrza BMSa po blachę górną lub dolną.
Krok 1: Przylutuj przewody A i B do złącza szyny AKU+ i AKU-. Zauważ, że oba terminale AKU+ i AKU- mają po 2 wyprowadzenia, przylutuj przewody do każdej z par. Środkowy terminal pozostaw nie podłączony.
Uwaga: Przylutuj tak aby nie przekraczać kropkowanej linii. W tym miejscu pakiet prawie dotyka złącz i walczymy o każdy milimetr.
Krok 3: Przylutuj przewody C i D do gniazda ładowarki ŁAD+ i ŁAD-, zabezpiecz miejsca lutowania koszulkami E.
Terminal ŁAD- to 2 blaszki. Przylutuj przewód naraz do obu.
Krok 4: Przyklej izolatory M i N we wskazane miejsca. Na izolator N naklej BMSa symetrycznie aby z każdego z końców BMSa pozostawało około 5mm naddatku izolującego przyszłe przewody od pakietu.
Krok 5: Taśmą Kapton zaizoluj górną część ogniw, przysuń do BMSa wiązkę balansująca i unieruchom ją taśmą (nie wkładaj w złącze balansera!). Polutuj przewody balansujące zgodnie z ich opisami do poszczególnych wyprowadzeń w pakiecie. Oznaczenia są zgodne.
Czerwony przewód balansujący BC14 przylutuj do +BAT akumulatora. W ten sposób zarówno BC13 jak i BC14 będą przyłączone w to samo miejsce
Dodatkowa warstwa taśmy na boku pakietu
Krok 6: Test poprawności lutowania złącza balansującego
Sprawdź woltomierzem, rozpoczynając od B- złącza balansującego czy na kolejnych parach przewodów występuje około 4V (nie -4V, nie 8V, nie 0V itd). Jeśli pomiar wykaże inne napięcie to wskazuje to na pomylone lutowanie przewodów - popraw to. Pomiar dokonujemy na parach 1 z 2, 2 z 3, 3 z 4 itd.
Krok 7: Przylutuj przewód F między pola -B i B-
Dodaj izolację Kaptonem z czoła pakietu (czerwony kwadrat)
Krok 8: Lutowanie właściwe
Przylutuj przewód A miedzy +BAT i BAT+
Przylutuj przewód B miedzy -P bmsa i BAT- szyny
Przylutuj przewód C do pola C- BMSa
Przylutuj przewód D do +BAT pakietu
Krok 9: Połącz Złącze balansujące z BMSem, ułóż w miarę możliwości równolegle wiązkę przewodów, popraw i doklej brakujący kapton
Krok 10: Wskaźnik naładowania
Przylutuj przewody G do wyprowadzeń wskaźnika naładowania. Czerwony przewód połącz z +BAT pakietu, czarny przewód podlutuj do P- pola w BMSie
Krok 11: Złóż pakiet i w obudową, ułóż przewody wzdłuż pakietu.
Krok 12: Użyj silikonu aby unieruchomić pakiet wewnątrz obudowy. Zrób to w wielu punktach. Im lepiej unieruchomiony pakiet tym bezpieczniejszy akumulator. Jeśli naniesiesz silikon także na krawędzie łączące poszczególne elementy obudowy ze sobą to uczynisz obudowę bardziej szczelną i mniej wrażliwą na deszcz czy mycie. Po nałożeniu silikonu skręć obudowę i odczekaj 24h na związanie silikonu.
Skręć obudowę, uważaj na idące wewnątrz przewody. Pozostaw pakiet do związania silikonu nie mniej niż 24h.
Krok 13: Otwórz moduł gniazda z szyny montażowej, zlokalizuj złącze i przylutuj do niego przewody I i J w miejscu oznaczonym na zdjęciu. Środkowy terminal pozostaw nie podłączony
Następnie przylutuj drugi koniec przewodów do złącza XT60 o oznaczeniu K i przy pomocy koszulek E zabezpiecz miejsce łączenia. Zauważ, że złącza K mają naniesione na obudowie gdzie należy przylutować PLUS a gdzie minus.
Krok 14: Załóż spiralkę L na przewody I i J, skręć szynę montażową, wsuń akumulator i sprawdź woltomierzem napięcie wyjściowe. Powinno wskazywać około +54V
Pozostała wtyczka XT60 oraz 2 koszulki termokurczliwe użyj do przewodu sterownika.
Pamiętaj, że złącza XT60 nie są wodoodporne, połączenie ze sterownikiem umieść w miejscu odpornym na wodę.
Koniec :)
* BMSy zawsze zostawiają w akumulatorze pewną cześć pojemności aby nie rozładowywać ogniw zbyt głęboko - przedłuża to żywotność akumulatora. Realizują to poprzez wyłączenie akumulatora przy rozładowaniu ogniw do poziomu ~2.75V zamiast 2.5V przy którym producent podaje znamionową pojemność ogniw. Jest to jeden z kilku powodów wyjaśniających dlaczego występują różnice między pojemnością znamionową i realną mierzalną pojemnością do dyspozycji w każdym istniejącym gotowym akumulatorze LiIon.
Uwaga: Realna pojemność pakietu (pojemność do dyspozycji) jest zawsze mniejsza niż pojemność znamionowa pakietu (pojemność znamionowa wchodzących w jego skład ogniw). Przyjmuje się że gotowy akumulator w oparciu o pakiet będzie dysponował około 10% mniejszą pojemnością realną niż teoretyczna pojemność znamionowa. Spowodowane jest to wieloma czynnikami takimi jak, spadek pojemności ogniw pod obciążeniem, czy też pozostawianiu niewykorzystanej pojemności przez BMS'a (rozładowanie do minimalnego napięcia ogniw do około 2,7V) mającej na celu przedłużenie żywotności akumulatora.
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)






